Informatie Over ons Tarieven Contact Home Over ons Informatie Tarieven Contact

Fotografie: André Ruigrok ©

Klik hier voor onze Privacy Verklaring.

Een fysiotherapeut behandelt mensen die moeite hebben met bewegen, bijv. door pijn in spieren of gewrichten, een verkeerde houding

of een blessure. Een fysiotherapeut kan het lichaam beter laten functioneren en kan pijn verminderen, wegnemen of het ziektebeeld

vertragen.

Alle klachten die met bewegen te maken hebben kunnen door een fysiotherapeut behandeld worden. Daarbij kunt u denken aan: pijn

aan spieren, pezen, banden en gewrichten, zwelling van gewrichten, krachtsvermindering, bewegingsbeperking, stijfheid,

problemen met bewegen, evenwichtsstoornissen, ademhalingsproblemen, vermoeidheidsverschijnselen of conditievermindering

a.g.v. een andere onderliggende aandoening.

Voorbeelden hiervan zijn: artrose, enkelletsel, hernia, klachten aan arm, nek en/of schouder, rugklachten, polsblessure, reuma.

Bij complexe aandoeningen kunnen fysiotherapeuten helpen verantwoord te bewegen. Zoals bij: een beroerte, COPD

(longaandoeningen), osteoporose (botontkalking) en spierziekten (ALS, MS).

Fysiotherapeuten geven advies en oefeningen. Adviezen kunnen gaan over houding en over actief blijven ondanks

beperkingen en ter voorkoming van klachten.

Oefeningen kunnen bedoeld zijn om de spieren soepeler te maken. Voor sommige oefeningen zijn apparaten nodig,

andere oefeningen kan men zonder apparaten thuis doen.

Masseren doen fysiotherapeuten alleen als het nodig is om de klacht te behandelen.

Informatie